Trip Down Memory Lane – Day 3

We dedicated our last day in Barcelona to a relaxed morning with breakfast from the cafeteria close-by our hostel. After this, we rented bikes for half a day from the hostel and biked to our old go-to grocery store to buy some lunch snacks to enjoy at the beach. It felt just like a regular day off in Barcelona, like we never left. The lunch, the bike ride, the fresh air while biking to the beach through the port, and the tourists walking on the bike paths. Good old times haha 😀

Viimeisen päivän Barcelonassa omistimme rauhalliselle aamulle! Kävimme syömässä aamiaista läheisessä kahvilassa ja aamupäivän jälkeen vuokrasimme pyörät puoleksi päivää hostellilta, ja kävimme ostamassa lounasta meidän vakio lähikaupasta (Barcelona ajoiltamme), jotka otimme mukaan rannalle. Tuntui ihan siltä kuin emme koskaan edes olisi lähteneet, perus vapaapäivä Barcelonassa. Pyöräilimme sataman kautta rannalle, samaa reittiä kuin aina, turistit tiellä koska eivät tajua että ovat pyörätiellä, good old times haha 😀

After a few hours at the beach, we cycled to Ciutadella park and then around the city and ended up having a vermouth at the bar Marcopolo’s next to our hostel like the previous evening. We even took a power nap before dinner at the hostel haha 😀 Our last restaurant on the list was this amazing burger place called La Informal at Rambla del Raval. They also have the best mojitos in town! After this we had one last vermouth (many vermouths were consumed during this trip haha) at Marcopolo’s and then called it a night and rolled back to the hostel as we were quite tired already.

Muutaman tunnin rantsu hengailun jälkeen päätimme pyöräillä Ciutadella puistoon sekä pyöräillä vähän ympäriinsä ja sitten viedä pyörät takaisin hostellille. Yllättäen, päädyimme taas juomaan lasin vermouthia Marcopolo’s raflaan joka oli meidän hostellin vieressä haha 😀 Meidän viimeinen ravintola kohde oli nimeltään La Informal, josta saa taivaallisen hyviä hampurilaisia plus myös kaupungin parhaat mojitot löytyy täältä! Dinnerin jälkeen matkalla hostellille päädyimme taas Marcopolo’s mestaan, mutta vain hetkeksi, sillä olimme super väsyineitä pitkän päivän jälkeen.

Ciutadella Park
The Port
Lasagna & Focaccia at La Pala (sooo yummy)
Our standard españa drink – Vermouth at la terrazza

The next day we had our flight in the evening at 6 pm, so we still had the day in lovely Barca. After checking out of the hostel, we left our luggage there for the day and spent our time by simply walking around the port, el born, and through Plaza Catalunya back to Raval, enjoying every bit of this magical city. We even stopped by this cute Italian place called La Pala (with yummy lasagna) and then ended up at the Terrazza (from the first day if you recall) and chilled there for an hour or so 😊 Finally, it came time to say goodbye to Barcelona, which was slightly painful in all honesty haha. I know that I’ll be back again one day again 😀 We arrived to rainy Netherlands late in the evening, and it was a very harsh back to reality moment haha. Anyways, we had such a great trip down memory lane together! Super thankful to my babe for the surprise <3 Aaand, in 1,5 weeks sunny Sardinia is calling, thus warmer times lay ahead! Looking forward to my Italian adventure to start!

Seuraavana päivänä meillä oli iltalento takaisin Hollantiin kuuden maissa, eli melkein koko päivä Barcelonassa! Check-outin jälkeen päätimme ottaa super iisisti ja kävellä ympäriinsä nauttien Barcelonasta. Jätimme matkatavarat hostellille, ja kävelimme sataman kautta el bornin alueelle, sieltä Plaza Catalunyalle josta takaisin Ravalin alueelle, ja päädyimme ensin pieneen ihanaan italialaiseen raflaan nimeltä La Pala (lasagna täällä super hyvää!!), ja sieltä taas el Terrazzalle (missä hengailimme myös ensimmäisenä päivänä Barcelonassa) about tunniksi 😊 Viimein oli aika sanoa hyvästit ihanalle Barcalle, joka oli hieman vaikeaa totta puhuen, mutta tiedän että palaan vielä tähän ihanaan kaupunkiin, ennemmin tai myöhemmin 😀 Laskeuduimme Hollantiin myöhään illalla, ja totta kai täällä satoi. Oli kyllä aikamoinen isku todellisuuteen haha. Jokatapauksessa, meillä oli super mahtava miniloma muistojen kera! Tosi kiitollinen mun ihanalle mehelle tästä yllätyksestä <3 Jo puolentoista viikon kuluttua kustuu aurinkoinen Sardinia! Sitten alkaa mun italialainen adventure!